[DIY] Masca pentru par pre-samponare

In unele dintre postarile anterioare va spuneam ca in ultimul timp am tot experimentat diferite amestecuri pentru par, corp si ten, iar pe unele dintre ele vi le-am si impartasit aici, aici sau aici. Am observat ca in general, cei care ajung pe blogul meu sunt in cautare de tratamente/ masti naturale, facute in casa, asa ca voi incerca sa postez tot ce experimentez.

Astazi este ultima zi a mini-vacantei mele de iarna, asa ca o dedic filmelor, cartilor si rasfatului cosmetic. Tocmai mi-am aplicat o masca pentru par pre-samponare pe care m-am gandit sa o impartasesc cu voi. Nu m-am gandit sa-i fac o poza inainte de aplicare, asa ca mai jos vedeti ingredientele folosite:


De cand citesc retete pentru prepararea in casa a cosmeticelor, am inteles ca si modul in care trebuie amestecate ingredientele conteaza. Primul pas este mixarea uleiurilor. De aceasta data am folosit:
  • ulei de ricin;
  • ulei de baobab;
  • ulei de germeni de grau. 
Tot in faza uleioasa am adaugat si un galbenus de ou de tara, pe care l-am mixat bine de tot cu uleiurile.
Urmatorul pas este adaugarea substantelor active, una cate una, amestecand bine dupa adaugarea fiecareia in parte. Substantele active folosite (in ordinea adaugarii lor):
  • un mix de plante special pentru tratamentele capilare (sampon, balsam sau masti) pe baza de ulei de migdale dulci si extracte din plante (urzica, coada-calului, salvie si lavanda);
  • proteina din grau;
  • D-panthenol;
  • argila marocana (Rhassoul);
  • ulei esential din samburi de grepfruit.
Mixul rezultat este o pasta maronie care se aplica usor pe pielea capului si pe toata lungimea firului de par. Am masat bine scalpul, apoi parul, l-am legat intr-o coada lejera si l-am acoperit cu o masca de plastic. Stau asa vreo 3-4 ore, dupa care ma clatesc cu sampon. Intrucat samponul pe care-l am acum (Gerovital) nu descurca deloc parul, aplic si o masca (tot Gerovital - stay tuned for some reviews) pentru descurcare - altminteri nu mai este necesara.

Nu am indicat nicio cantitate, intrucat totul este pus ochiometric ;)
Este prima data cand folosesc argila marocana si sunt curioasa ce efecte va avea, intrucat am citit multe despre ea si pare ideala si pentru par, si pentru corp, si pentru ten. Asta-mi place mie cel mai mult la ingredientele naturale: sunt bune pentru intreg corpul!

Daca va decideti sa testati si voi retetele postate pe blogul meu, dar nu stiti de unde puteti sa procurati ingredientele indicate, iata si magazinele online de unde ma aprovizionez eu (se vad si pe produsele pozate): Akoma, Aroma Zone si OfASimple Nature. Uleiul din germeni de grau l-am luat de la Ki-life.


Comentarii

Postări populare