[DIY] Tratament pentru par cu unt de murumuru

Probabil ca v-am obisnuit deja cu experimentele mele in materie de tratamente homemade pentru ten sau pentru par din ingrediente naturale. Cand vine vorba despre acest gen de tratamente, indraznesc sa experimentez, dar daca este sa fac o crema sau un demachiant, de exemplu, prefer sa urmez retetele celor mai experimentati decat mine.

Duminica este ziua in care ma rasfat cu aceste tratamente, iar ieri nu m-am abatut de la program ;) Intrucat in ultima vreme am observat caderi masive de par - si sper din tot sufletul sa fie regenerarea de toamna despre care am tot citit lately - am zis sa-i ofer un tratament forte de care ma declar multumita si, prin urmare, va povestesc si voua despre el.

Am folosit:
- unt de murumuru;
- ulei de ricin;
- ulei de cocos;
- Monoi de Tahiti;
- ulei din samburi de struguri.

Am topit in bain marie untul de murumuru si apoi am adaugat uleiurile. Toate cantitatile sunt ochiometrice, in functie de lungimea parului. Am intins uleiul pe toata lungimea parului, am masat scalpul si am acoperit totul cu o masca din acelea de le primesti la hotel si cu un prosop. Am stat asa cam jumatate de zi. Drept sa spun, aveam emotii dupa experienta cu untul de shea, pentru care am avut nevoie de 6 spalari ca sa-l dau jos.

De data asta nu a mai fost asa. Au fost suficiente 2 spalari si nu am mai aplicat niciun balsam. Ar fi fost bine, ca-l mai descurca putin... Parul l-am coafat ca de obicei, cu foehnul si peria mare, iar dimineata l-am indreptat. Nu am mai folosit nicio solutie, dar parul arata foarte bine: este lucios si are un volum placut.

Despre uleiurile mentionate cred ca stiti deja ce efecte benefice au asupra parului (si nu numai), asa ca nu va spun decat cateva cuvinte despre Monoi de Tahiti, care este un ulei cu puternice proprietati de hidratare a pielii si a parului, mai ales vara, cand mergeti la plaja. Monoi de Tahiti este un ulei produs prin macerarea florii de Tiara in ulei de cocos si, spre deosebire de majoritatea uleiurilor vegetale, are un miros foarte placut!

Untul de Murumuru este bogat in acid lauric, care ii confera o puternica afinitate pentru proteinele din fibra capilara. Este un unt care patrunde rapid in piele, nelasand filmul gras atat de neplacut cand vine vorba de unturi... Nu are miros (sau o fi al meu dezodorizat) si poate fi folosit pentru confectionarea sapunurilor, cremelor, lotiunilor, balsamurilor homemade pentru ten, par sau corp.

In concluzie, un tratament foarte usor de creat, de aplicat si de indepartat, pentru un par lucios si sanatos! :)


Comentarii

Postări populare